Program
Panel I
Opóźnienia w rozwoju mowy – prawidłowa diagnoza i skuteczna terapia
1. Opóźnienia startu mówienia u dzieci
- ORM a opóźnienie rozwoju mowy – prawidłowa diagnoza
- Normy rozwojowe mowy – na co należy zwrócić szczególną uwagę?
- Postępowanie profilaktyczne w stosunku do dzieci w pierwszym roku życia
- Działania podtrzymujące efekty terapii - tworzenie korzystnych warunków w otoczeniu dziecka z niepłynnością mowy
- Postępowanie logopedyczne podczas pierwszej wizyty u logopedy z niemówiącym małym dzieckiem. /li>
2. Nauka czytania w terapii opóźnionego rozwoju mowy
- Neurobiologiczne podstawy nabywania języka - na co zwracać uwagę?
- Neurobiologiczne przyczyny ORM - wpływ nowych technologii na rozwój mowy
- Wczesna nauka czytania w terapii logopedycznej – metody i techniki pracy
- Studium przypadku – terapia ORM połączona z nauką czytania.
Panel II
Profilaktyka i wczesna interwencja w jąkaniu
- Fazy rozwoju jąkania na poszczególnych etapach życia a układanie planu terapii
- Profilaktyka proaktywna – w jaki sposób zmieniać postawę osoby jąkającej się wobec jej problemu?
- Profilaktyka wtórna - badania przesiewowe a ocena czynników ryzyka i wczesna interwencja w jąkaniu u dzieci
- Profilaktyka reaktywna, czyli sposoby wspomagania skuteczności terapii utrwalonego jąkania
Panel III
Wybrane metody terapii jąkania dzieci i dorosłych
1. DCM, Palin PCI, Mini-KIDS, Lidcombe Program - terapia jąkania dzieci
- DCM, Palin PCI, Mini-KIDS, Lidcombe Program - jak dobrać w gąszczu metod adekwatną terapię do konkretnego przypadku
- Mówienie bardziej płynne, modyfikacja jąkania a podejścia zintegrowane – kiedy stosować daną metodę terapeutyczną u dzieci starszych
- Działania podtrzymujące efekty terapii - tworzenie korzystnych warunków w otoczeniu dziecka z niepłynnością mowy
2. Mówienie bardziej płynne - terapia jąkania dorosłych
- Mówienie bardziej płynne (MPB) - podejście terapeutyczne u osób z zaburzoną płynnością mówienia
- Mówienie bardziej płynne (MPB) i Jąkanie bardziej płynne (JPB), czyli różnice między podejściem terapeutycznym
- Mówienie zintegrowane (MZi) – jak stosować w praktyce?
- Case studies dorosłych osób jąkających się - terapia wg Zmodyfikowanego Programu Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się
Panel specjalny
Logorytmika w terapii logopedycznej - ujęcie praktyczne
- Logorytmika jako wsparcie w profilaktyce i terapii logopedycznej
- zastosowanie metody w terapii zaburzeń komunikacji językowej – ćwiczenia usprawniające percepcje i motorykę
- W jaki sposób profilować i dobierać ćwiczenia? - warsztat pracy terapeuty