
Certyfikowana Konferencja Logopedyczna
Innowacyjne metody pracy w terapii logopedycznej
Techniki poznawczo-behawioralne – Metoda werbogestów – Self-Reg – Integracja Bilateralna
Online, 18.11.2023
18 listopada 2022
Kongres
9:00-15:00
Warsztaty
15:30-18:30
Tylko podczas tegorocznej edycji!
Prezentujemy sprawdzone i autorskie metody pracy z gabinetu specjalistów, którzy łączą kompetencje logopedyczne i psychologiczne w dbaniu o prawidłowy rozwój mowy i wsparcie rozwoju emocjonalnego najmłodszych pacjentów z ORM, logofobią i trudnościami emocjonalnymi.
Tego będziemy uczyć:




Prelegenci

Tomasz Śliwowski

Agata Gładowicz-Bojarska

Justyna Wiąckiewicz

Magdalena Tarnawska

Milena Stasiak

Mieczysław Chęciek
Top tematy konferencji
- Największe wyzwania współczesnej logopedii w obszarze logofobii i terapii opóźnionego rozwoju mowy – prezentacja nowoczesnych i skutecznych metod pracy.
- Przykłady z gabinetu: praktyczne zastosowanie technik self-reg i integracji bilateralnej w gabinecie logopedycznym wraz z case studies.
- Diagnoza różnicowa w gabinecie logopedycznym jako kluczowe wsparcie przy projektowaniu terapii przy zaburzeniach rozwoju mowy u dzieci.
Program konferencji

Milena Stasiak
Część poświęcona omówieniu i przedstawieniu możliwości rozwoju metod terapii logopedycznej. Zostaną zaprezentowane metody i techniki pracy z dziećmi z afazją, autyzmem i mutyzmem selektywnym.
- Standardy postępowania logopedycznego w zakresie terapii. O jakich zasadach powinien pamiętać każdy logopeda w swojej pracy zawodowej?
- Metody i techniki terapeutyczne ukierunkowane na wybrane jednostki zaburzeń: mowy, rozwoju oraz zachowania i emocji, w tym afazja, autyzm i mutyzm selektywny. Logopeda w interdyscyplinarnym zespole terapeutycznym. Przedstawienie przykładów działań logopedy podczas jego współpracy z innymi specjalistami.
- Metody wspomagające w terapii logopedycznej m.in. logorytmika, integracja sensoryczna, relaksacja.


dr Mieczysław Chęciek
W tej części na przykładzie zaprezentujemy kolejne etapy diagnozy pacjenta z objawami logofobii. Dodatkowo omówimy najlepsze techniki poznawczo-behawioralne, które zmniejszają objawy logofobii w gabinecie i poza nim.
- MUST-HAVE SPECJALISTY: Logofobia jako szczególny objaw lęku komunikacyjnego często współwystępujący z różnymi zaburzeniami mowy – o czym należy pamiętać, aby pomóc pacjentowi wyjść z „błędnego koła”, m.in. w przypadku jąkania
- Z GABINETU SPECJALISTY: Diagnoza logofobii w gabinecie logopedycznym – jak odróżnić logofobię od innych zaburzeń mowy.
- TECHNIKI PRACY: Omówienie technik poznawczo-behawioralnych pomagających zmniejszyć stany logofobii, w tym m.in. skutecznych technik relaksacyjnych.
- CASE STUDY: Studium przypadku pacjenta objętego terapią poznawczo-behawioralną u którego występuje logofobia – omówienie planu terapii, przebiegu procesu terapeutycznego oraz przykładów ćwiczeń do realizacji poza gabinetem.
contact_support Sesja Q&A z prelegentem – dedykowana konkretnym przypadkom.

Agata Gładowicz-Bojarska
W tej części skupimy się na metodach opartych o zabawę i werbogesty oraz wskażemy w jaki sposób wprowadzając jednocześnie pamięć motoryczną (ruch, gest), pamięć wzrokową (mimika twarzy) oraz pamięć słuchową, ułatwić dzieciom przyswajanie nowego słownictwa.
- Z GABINETU SPECJALISTY: Top 3 skutecznych metod pracy z dzieckiem z ORM – zabawa, strategie zorientowane na relacje, strategie zorientowane na język, werbogesty.
- METODY PRACY: Strategie zorientowane na relację - sprawdzone zabawy na pierwsze spotkania diagnostyczne oraz strategie zorientowane na język i ich zastosowanie w praktyce gabinetowej.
- MUST-HAVE SPECJALISTY: Działanie strukturalne werbogestów na umysł dziecka. Wyjaśnienie w jaki sposób budowa mózgu dziecka ma wpływ na przetwarzanie świata wokół niego.
- CASE STUDY: Werbogesty – założenia programowe, przykłady zastosowania na różnych etapach terapii wraz z opisami przypadków.
contact_support Sesja Q&A z prelegentem – dedykowana konkretnym przypadkom.

dr Justyna Wiąckiewicz
W tej części zaprezentujemy działanie metody samoregulacji jaką jest metoda SELF-REG, czyli jak działać, gdy emocje biorą górę w trakcie terapii logopedycznej.
- METODY PRACY: Self-Regulation jako istotne wsparcie terapii logopedycznej oraz wskazanie efektów, które może osiągnąć logopeda dzięki wprowadzeniu tej metody do swojej pracy.
- Z GABINETU SPECJALISTY: Metodyka pracy w gabinecie logopedycznym z wykorzystaniem zasad Self-Reg. Praca z dzieckiem z trudnościami emocjonalnymi (wybuchy gniewu, zachowania agresywne i lękowe).
- MUST-HAVE SPECJALISTY: Rodzaje stresorów, które wpływają na codzienne funkcjonowanie dziecka, rodziny i terapeuty i przykłady neutralizowania ich.
- CASE STUDY: Kolejność kroków zastosowania metody SELF-REG oraz możliwe strategie działania na podstawie studium przypadków dzieci w różnym wieku.
contact_support Sesja Q&A z prelegentem – dedykowana konkretnym przypadkom.

Tomasz Śliwowski
W tej części zaprezentujemy techniki, które wspierają integrację bilateralną z możliwością wykorzystania w terapii logopedycznej oraz omówimy sposób prawidłowej diagnozy rozwoju dziecka wraz z ćwiczeniami wspierającymi poprawę świadomości ciała.
- MUST-HAVE SPECJALISTY: Podstawy neurologiczne oraz wyjaśnienie czym są zaburzenia Integracji bilateralnej wraz z etiologią występowania problemów oraz jaki ma to wpływ na terapię logopedyczną.
- METODY PRACY: Pojęcie schematu ciała oraz wpływ prawidłowej współpracy międzypółkulowej na sprawność motoryczną i poznawczą jako punkt wyjścia w terapii logopedycznej.
- Z GABINETU SPECJALISTY: Najczęściej występujące symptomy zaburzeń integracji bilateralnej oraz prawidłowa diagnoza rozwoju dziecka.
- MUST-HAVE SPECJALISTY: Znaczenie ruchu i jego precyzji w procesie rozwoju i nauce kluczowych umiejętności komunikacyjnych.
- CASE STUDY: Przykładowe ćwiczenia oraz praktyczne wskazówki do wykorzystania w pracy z dzieckiem jako urozmaicenie zajęć w gabinecie logopedycznym w ramach całościowego wsparcia rozwoju.
contact_support Sesja Q&A z prelegentem – dedykowana konkretnym przypadkom.
CERTYFIKOWANE WARSZTATY:

Magdalena Tarnawska
W czasie prelekcji zostanie przedstawiona skuteczna droga diagnostyczna w gabinecie logopedycznym. Zostaną omówione symptomy ORM, afazji dziecięcej i spektrum autyzmu wraz z zaprezentowaniem kwestionariusza zapisu badania. Prelegentka omówi studia przypadków z gabinetu logopedycznego.
Program warsztatów:
- DIAGNOZA: Jak właściwie przeprowadzić diagnozę logopedyczną oraz jakie są kluczowe zasady jej przeprowadzania?
- CASE STUDY: Pokażemy na przykładach symptomy występujące przy ORM, afazji dziecięcej i spektrum autyzmu.
- DIAGNOZA: Dowiesz się, jak przeprowadzić diagnozę różnicową z wykorzystaniem kwestionariusza zapisu badania.
- CASE STUDY: Przedstawienie studium przypadków wraz z próbami badania diagnostycznego – prezentacja filmów wraz z analizą diagnostyczną.

Tomasz Śliwowski
W czasie 2-godzinnego warsztatu w formule >>Bierzesz Udział-Pytasz-Wprowadzasz do codziennej praktyki gabinetowej<< pokażemy jak w praktyce logopedycznej zastosować integrację bilateralną, by wspomóc codzienne działania przy wielorakich zaburzeniach mowy.
Opis warsztatów:
- METODY PRACY: Integracja bilateralna jako metoda pracy zwiększająca efektywność pracy logopedy.
- METODY PRACY: Podstawowa struktura programu BI – podejście holistyczne jako najbardziej efektywna metoda pracy w praktyce logopedycznej
- CASE STUDY: Zestaw ćwiczeń, które można wykorzystać w codziennej praktyce logopedycznej w pracy z pacjentami w różnym wieku i z różnymi zaburzeniami mowy.
- CASE STUDY: Wskazówki do pracy indywidualnej logopedy a prowadzeniem terapii grupowej przy wykorzystaniu Integracji Bilateralnej.
Co wyróżnia nasze wydarzenie?



Nowość wśród logopedów!
Problemy z wymową wśród dzieci
Według badań, problem z prawidłową wymową ma 41% trzylatków, 50% czterolatków, 75% pięciolatków i 78% sześciolatków.
Kup bilet
Weź udział w konferencji
dołącz do nas!
Pula biletów promocyjnych jest ograniczona
- Udział online we wszystkich panelach merytorycznych
- Dostęp do nagrań wykładów przez 7 dni po zakończeniu Konferencji
- Udział online we wszystkich panelach merytorycznych
- Dostęp do nagrań wykładów przez 30 dni po zakończeniu Konferencji
Pełne wersje biletów z warsztatami znajdziesz w zakładce "Weź udział"
Kto powinien wziąć udział?
Do udziału w Konferencji zapraszamy w szczególności logopedów, którym zależy na poszerzeniu i unowocześnieniu swojego warsztatu pracy. Z prezentowanych dobrych praktyk, skorzystają również studenci logopedii, psycholodzy, nauczyciele i pedagodzy specjalni planujący terapię usprawniającą komunikację m.in. osób z logofobią oraz opóźnionym rozwojem mowy lub pracujący z dziećmi z zaburzoną integracją bilateralną.
Dlaczego warto?
Korzyści udziału w wydarzeniu




Weź udział w kongresie, szczególnie jeżeli:

- Chcesz pogłębić swoją wiedzę i dowiedzieć się, jak wykorzystać wiedzę z zakresu SELF-REG w pracy z dzieckiem z trudnościami emocjonalnymi.
- Pragniesz poznać konkretne techniki poznawczo-behawioralne, które można wykorzystać w pracy z pacjentem z objawami logofobii.
- Interesuje Cię przede wszystkim praktyczne podejście, potwierdzone długoletnim doświadczeniem ekspertów, prezentujących konkretne przypadki z własnych gabinetów logopedycznych.
- Chcesz poznać ćwiczenia i zajęcia praktyczne z zakresu integracji bilateralnej, które będziesz mógł wykorzystać w pracy ze swoimi pacjentami.
- Szukasz inspiracji do natychmiastowego wykorzystania w gabinecie – metod terapii, ćwiczeń, technik, zweryfikowane w codziennej pracy innych logopedów! Dzięki formule kongresu >> Zobacz – Zapytaj – Wdrażaj<<, wprowadzisz je od ręki!